петък, 5 ноември 2010 г.

Divinity 2: Ego Draconis Превю

Divinity 2: Ego Draconis Превю [автор: moralles]

С леко недоволство се откъсвам от The Witcher – Enhanced edition и започвам да правя проучване за превюто, което трябва да напиша. Този път това е Divinity 2: Ego Draconis. Оказва се, че тази игра е гордият наследник на Divine Divinity и очевидно е подготвяна за голям хит. На пръв поглед бих могъл да се съглася.
Ще ви издам една тайна – никога не съм играл Divine Divinity, нито пък Beyond Divinity. Това не е много добре, защото представата ми за оригиналното заглавие се базира само на прочетеното, но от друга страна ще мога да разглеждам Divinity 2 съвсем обективно и безпристрастно.

Ровейки се из нета, успях да разбера, че за играта на Larian Studios, която ще излезе за PC и Xbox 360 някъде през второто тримесечие на 2009, няма особено много информация. Е, не чак нищо, но в сравнение с други игри е значително по-малко.

                                                                   
Quests & Skills
                                    
Веднага става ясно, че отново ще сте в ролята на Драконоубиец, но от спойлващото видео и от заглавието се разбира, че освен това ще сте и дракон. От една страна това звучи добре, но от друга трябва да ви уведомя, че действието се развива в свят, в който драконите са най-мразените и най-избиваните същества. Но всичко по реда си.

Една от основните разлики в Ego Draconis (освен графиката) ще е това, че не се предвиждат класове. В Divine Divinity е имало 3 класа, базирани на основните архитипове в RPG игрите изобщо – Warrior, wizard и Survivor(Rogue). В новата игра ще имате свободен избор от умения и от вашите предпочитания ще зависи накъде да се насочите. Шефът на Larian Studios, Swen Vincke, в няколко интервюта изрично подчертава, че играта няма да може да бъде изиграна само с едно суперимба умение, а ще трябва да се правят сериозни
комбинации от скилове.

Друг интересен факт, свързан със уменията на героя, е този, че ще имате силата да четете мислите на хората, което също е дебело подчертано от шефчето на студиото. Той обяснява, че идеята е оригинална и много "cool", защото към всеки диалог ще има опция да прочетете мислите на NPC-то. Тази ви способност ще е поставена наравно с другите и ще трябва да й отделяте skill points, които да повишават ефективността й. В началото ми се стори доста стандартно, но явно от Larian са имали много по-голяма идея. Четенето на мисли ще е пряко свързано с куестовете, които взимате, а примерът, който са дали от компанията, е нещо от рода на: "Лъжливо NPC ви кара да избиете някакви същества, но вие прочитате мислите му и виждате, че иска да ви измами и да не ви плати за услугата. Имате два варианта – казвате му уклончиво "Я ходи се пери!" и си тръгвате или пък се съгласявате да убиете гоблините." В зависимост от избора ви, можете да влезете в две различни вериги от куестове. Или дори в повече, но винаги свързани с някакъв избор. Като цяло Swen Vincke твърди, че изборът и последствията от това изражение на свободната воля ще са ключови за Divinity 2: Ego Draconis. Всяка дилема, която разрешавате, и всеки избор, който правите, ще има последствия. Разбира се, нито едно от тези последствия няма да ви спре да изиграете играта, но те ще имат сериозно отражение върху игралния свят. Само ще спомена, че в играта има куестове с по 30-40 различни решения, и няма да ви спойлвам повече.

Напоследък се забелязва една странна тенденция. Разработчиците искат да избираме "или-или". Да се запазва неутралност в игрите става все по-трудно, да не кажа и невъзможно. Може би битува мнението, че колкото повече избори ти се налага да правиш, толкова по-навътре приемаш самата игра, или че се отъждествяваш с героя си повече. Не знам на какво се дължи, но определено започва да се забелязва. Ще си запазя правото да пусна тази тема в блог или като дискусия във форума.

Битки и бойна система

Няма как да не стане дума и за бойната система на играта. Предишното заглавие от поредицата изглежда като чист hack-n-slash, но в Ego Draconis май няма да е така. То и няма как, все пак играта е в разработка от 2004 – оставаше да я пуснат със същата система.

От това, което са видели западните колеги на презентацията на играта, се разбира, че самата бойна система ще е реалновремева – или с други думи ще разсичаме яко с помпане на бутона – но ще е базирана на уменията на героя и предпочитанията ви за водене на бой. Примерите, които открих са няколко – първо, Драконоубиецът ще може да се движи доста и да скача по време на битка. Изглежда, че ще има тежки комбота, свързани със скоковете и ударите, в стил Prince of Persia. Второ и отделно от това, в зависимост от уменията, които сте си избрали, ще можете да използвате лък (вероятно и други range оръжия), както и crowd control магии (fear, stun, charm), а както знаем от други игри, комбинациите от тези умения и чистата физическа сила са практически неизброими. Това, което научих за бойната система на играта, определено ми хареса, а изявлението, че за да оцелееш в света на Divinity 2, ще се налага да използваш комбинации от умения, съвсем ме зарадва. Hardcore игрите винаги са за предпочитане.


                                          

The Dragon Knight

С развитието на историята героят ви ще придобие умението да се превръща в дракон. Това е и основната уловка в Divinity 2 – хем ще сте ловец на дракони, хем самите вие ще сте отчасти люспест звяр. Да ви напомня на нещо?(DotA!DotA!). В съзнанието ми веднага изплува супер якия експлойт да летя във формата на дракон, вместо да тичам по картата. Оказа се, че Larian Studios са го заложили като опция в играта. С няколко условия обаче. Както споменахме, в този свят драконите са най-мразените и преследвани същества, така че идеята да летите в драконската си форма има и своите недостатъци. Все пак от компанията споделят, че ако успеете да комбинирате правилно използването на човешката и драконската ви форми, ще бъдете доста улеснени в играта. Естествено, не навсякъде ще можете да се превъплъщавате в страховития люспест звяр (например в тясно подземие или коридор, който не може да ви събере), но успокоителното е, че почти няма да бъдете ограничавани.

Няколко общи неща и логичен финал

Както казах в началото, играта ще излезе и за PC, и за Xbox360. От Larian Studios потвърдиха, че двете версии се разработват отделно и всяка ще има различен и оптимизиран за съответната платформа интерфейс. На въпроса дали двете версии на играта ще излязат по едно и също време не бе отговорено, което според мен означава, че ще има конзолно предимство.

Единственото нещо, което ми направи негативно впечатление, е отказът на разработчиците да включат и мултиплейър режим на играта. Все пак те се оправдаха, че са опитали, но промените, които е трябвало да направят, за да включат мулти, са били толкова много и големи, че са се отказали от идеята.

Моето лично мнение е, че Divinity 2: Ego Draconis ще си струва. Въпреки че го представят като екшън RPG, ми се струва, че нещата ще стигнат по-далеч и играта ще може да предложи повече от стандартно разсичане на чудовища по картата. Мисля, че ако нещата, които обещават, бъдат направени по начина, по който обещават, това заглавие има потенциала да се превърне в хит. Надявам се също, че Diablo 3 няма да се появи някъде около датата на излизане на Divinity 2, защото това ще е фатално. Тази игра вече ми създаде очаквания и се надявам да ги оправдае. Потенциал за това очевидно има.






Release Date: 1/5/2010
Platforms: pcxb360
Publisher: dtp
Developer: CDV
Gamesite: Click here
Genres: Adventure, Role-Playing


User Score
8.3

Няма коментари:

Публикуване на коментар